No Valentine's Day celebrations here. I've got a ♥ who thinks it's too commercial so we celebrate it on our own special
date. But in the meantime it doesn't mean that I can't share one of my favorite vintage postcards and have some flowers.

I'm off to start the weekend. See you somewhere next week!


▲ ▲ ▲


Voor mijn lieve Belgische volgers... Ik ben op zoek naar een breimachine voor het breien wat vlotter te maken en voor
een heleboel ideeën die ik wil uitwerken. Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken buiten de gebruikelijke
tweedehands sites waar er ook niet zo heel veel op te vinden is. Kan iemand me hiermee helpen? En omdat het allemaal
nieuw voor me is, werkt dat eigenlijk wel makkelijk?

Alvast bedankt!


Comments

  1. Leuk hé die oude postkaartjes!! Ik heb ondertussen al een kleine collectie verzameld.. velen nog onbeschreven maar sommige ook met de grappigste teksten op!
    Oh! Wat begint jouw weekend vroeg! Geniet ervan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat je weekend noemt, ik ben volop bezig met het bedenken en maken van nieuwe creaties. Het is wat werk maar leuk werk :)

      Delete
  2. hier ook geen valentijn.
    mooie bloemen en kaart !
    ik wil ook al lang een breimachine aanschaffen, als ik nu een winkel vind waar je er kan kopen dan laat ik je meteen iets weten. ik zal al eens rondzien en ik vraag me ook af of het gemakkelijk is. ik heb al naar filmpjes op you tube zitten kijken een tijd terug en ik weet niet...het lijkt wel gemakkelijk, maar dat heb je met zoveel dingen en als je er dan mee begint is het toch moeilijker dan verwacht.
    fijn weekend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ik heb ook al veel filmpjes bekeken en het lijkt inderdaad makkelijk maar zoals je zegt kan het moeilijker zijn dan verwacht. Ik ben ook al lang opzoek en de enige die ik vind voor een redelijke prijs zijn er met ponskaarten en ik weet niet of dat wel zo goed werkt als je zelf patronen wilt ontwerpen.

      Delete
  3. Wij vieren eigenlijk nooit Valentijn. Maar jezelf verwennen met een mooie boeket bloemen is natuurlijk wel een heel leuk idee!

    Misschien moet je eventueel eens horen in een naaimachinewinkel? Ik veronderstel niet dat je daar eentje kunt aanschaffen, maar zij kunnen je waarschijnlijk wel op weg helpen! Of ze weten een bepaald merk waar je naar op zoek kan gaan. Voor de rest zou ik het zelf niet weten. Jammer genoeg vind je zo'n zaken zo moeilijk in België.

    ReplyDelete
  4. I love this old card, I like these colors *_*
    Audrey from France.

    ReplyDelete
  5. Ben dan niet van de belgische clan:-) maar heb wel even gekeken, ga eens kijken op marktplaats.nl. Ik heb er een aantal zien staan. Misschien wat verder weg, maar goed je weet het nooit!

    ReplyDelete
  6. Lovely postcard and beautiful flowers!
    Have a wonderful weekend!

    ReplyDelete
  7. Joehoew, stickers gekregen, dankje!

    Ik heb onlangs gehoord van textielmeisjes dat dat best wel wat ervaring en onderricht vraagt, zo'n breimachine.
    Ik heb dan maar besloten het bij manueel breien te houden, aangezien zo'n machine ook wel wat kost…

    ReplyDelete
  8. Ik heb ook een breimachine en eigenlijk is het heel simpel. Je moet het alleen even een keer uitgelegd krijgen. En net als met een naaimachine, loopt het niet altijd even soepel :) Het is misschien wat lastiger om bijzondere steken te maken, maar daarvoor moet je gewoon de tijd nemen en dingen uit proberen. Het is echt leuk om te doen, en het gaat zoveel sneller, is echt bijna niet voor te stellen als je er voor het eerst achter zit. Mijne staat op het moment in de kleder, maar nu ik er hier over schrijf, denk ik dat ik m ook maar eens te voor schijn moet halen.:)
    Oja, iets waar je goed op moeten letten (voor als je dat nog niet weet) is dat je 1 'steek' grootte hebt. Dus je hebt of small, of medium, of large, of extra small. Dus je moet goed nadenken of je heel grof wilt werken of juist fijner. En ik heb een brother, die werkt wel heel fijn vindt ik en ik heb m via marktplaats gekocht.
    Sorry lang verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Esther! Hier heb ik heel veel aan! Van die steek grootte had ik nog niet gehoord dus nu weet ik weer iets meer. Ik weet enkel dat als ik hem tweedehands zou kopen ik naar de naalden moet kijken want die zijn blijkbaar niet makkelijk te vervangen.
      Nog een vraagje. Heb je er eentje met ponskaarten of eentje via de computer?

      Delete
    2. Ik heb een oude met pons kaarten, ik heb ook nog niet gewerkt met een computer gestuurde, dus ik weet niet of daar veel verschil in zit. De naalden kan je volgens mij wel per stuk vernieuwen, weet alleen niet of dat duur is en ook niet of het heel lastig is die te vervangen... En met die steek grootte is het net als bij normaal breien dan heb je ook dunnere en dikkere naalden. Maar bij een breimachine heb je maar 1 soort, dat is dan wel weer een beetje jammer :)

      Delete
  9. oh, lovely postcard and beautiful flowers !
    xx

    ReplyDelete
  10. this year I spend the most amazing valentine's day of my life. In Spain, with friends, drinking sangria and makes gives for everybody. No lover but lot of love.
    The postcard is so nice.

    ReplyDelete
  11. everything is so romantic and simply beautiful - both postcard and flowers...

    ReplyDelete
  12. Beautiful postcard! They look very much in love (and a little awkward, I love it).

    ReplyDelete
  13. so sweet. totally love seeing and reading everyones take on vday. we were in seattle and didn't celebrate really--just hung with friends and had a good time together.

    have a great weekend!
    j.

    ReplyDelete
  14. haha ik heb ook zo'n anti-commerciele vriend :)
    succes met de breimachine!

    ReplyDelete
  15. Oh what a beautiful vintage postcard! My boyfriend and I don't totally get Valentines Day, either, so we just ate a lot of food together. <3

    ReplyDelete
  16. what a lovely lil' postcard! we didn't celebrate valentines this year either. he asked me if i wanted to go out for dinner and get a massage. i told him i wanted to stay home and make fruit smoothies instead haha! best valentines ever xx

    ReplyDelete

Post a Comment

Hi and welcome!
I would love to read your comments and thoughts.
Please write in English or Dutch .

+ NO advertisement is allowed and will be removed!